Dag 9 Ho Chi Minh City (Saigon) - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Roger Brands - WaarBenJij.nu Dag 9 Ho Chi Minh City (Saigon) - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Roger Brands - WaarBenJij.nu

Dag 9 Ho Chi Minh City (Saigon)

Door: Carin

Blijf op de hoogte en volg Roger

30 Juli 2018 | Vietnam, Hoi An

Dag 9
Ho Chi Mingh stad ( voormalig Saigon)
Vanmorgen vroeg aangekomen in deze o zo grote stad. Nog hectischer als in Hanoi. Vreselijk wat een scooters echt niet meer normaal bah bah bah.
We zaten in Taxi en begon het het vreselijk te regenen, we wisten niet wat we zagen. We konden ons bijna niet meer herinneren hoe dit was haha Eenmaal afgezet bij hotel konden we onze ogen niet geloven, wat een skeer hotel bohhh we lagen op de 9e verdieping en lift ging tot 8 en tot de 9e moesten we alles zelf shouwen na boven. Kamers op eerste gezicht wel proper en dat is toch het belangrijkste. Wel het voordeel is dat het weer midden in centrum ligt. We hebben ons bijna bepist van meligheid. Toen maar op pad gegaan , maar de vermoeidheid begint nu in te gaan, althans bij mij en Dees. Met alle respect hoor maar allemaal die chinezen, koriaanen, japanners , noem ze allemaal maar op, begint langzaam zijn tol te eisen pff Ho Chi Mingh stad is het voormalig Saigon waar het communisme nog steeds heerst na de verwoede poging van de Amerikanen om democratie ook hier te brengen. Na 1955 tot 1975 , dit heeft Roger nogmaals uitgelegd tegen ons en Dees kon met hem mee praten, zij is of was altijd geinteresseerd in geschiedenis.
De vietnamoorlog heeft 2,5 miljoen mensen hier in vietnam het leven gekost en bijna 59000 amerikanen!
Vreselijk toch!
We zijn gaan lopen en geshopt in het mega grote shoppingcentre, waar de prijzen het zelfde zijn als in nederland. Dat slenteren waar je toch niks koopt maakt je ook bek af.
Daarna nog effe de oude postkantoor in wat een mooi gebouw was. En effe na Meneer Ho Chi Mingh staan kijken die een groot standbeeld nu is. Hij heeft de onafhankelijkheid gebracht en waarna uiteindelijk de stad na hem vernoemd is. Dit vertelde pap ook net. Eerlijk gezegd vind ik toch wel interessant. Uiteindelijk na 6 uur slenteren vonden we het welletjes, wel tussendoor gezeten om te drinken en de buikjes te vullen!
Morgen nog een hele lange dag voor de boeg, weer een tien uur durende excursie na Cu Chi tunnels en Mekong delta, wordt vervolgd
O6 uur gaat de wekker weer, eigenlijk niet, want deze mutti is toch om die tijd altijd wakker om deze tijd..
Doeiiii dikke kuskus van ons4tjes vanuit het bedje van geloof ik 140mtr breed mwahhhhh

• 30 Juli 2018 - 15:33

Marion:

Ha, ha.... je weet toch, liefde maakt een smal bed breed!!
    Mooi die geschiedenis toch... ben benieuwd naar de tunnels morgen.
    Nou Miss Saigon,(mutti) tot morgen. Veel plezier zxxx

• 30 Juli 2018 - 15:41

Claudia:

Al met al weer een mooie interessante dag.
    Rust jullie goed uit voor de volgende uitdaging. Veel groetjes

• 31 Juli 2018 - 08:17

Marian:

Ik wil er ook heen vind het geweldig allemaal super, ben benieuwd naar vervolg dikke kus