Dag 10 Ho Chi Minh City - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Roger Brands - WaarBenJij.nu Dag 10 Ho Chi Minh City - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Roger Brands - WaarBenJij.nu

Dag 10 Ho Chi Minh City

Door: Carin

Blijf op de hoogte en volg Roger

31 Juli 2018 | Vietnam, Hoi An

Dag 10
Cu Chi tunnels en Mekong Delta

Vanmorgen om kwart voor 8 opgehaald door VIP adventure Tours. Een limousinebus met alles erop en eraan. Zitplaatsen voor 7 personen, dus wij viertjes, backpackerster uit de UK en man en vrouw uit Australie. Nadat we ontbeten hadden uit de keuken annex kantine van “skeer” hotel vanmorgen, en waarvan we dachten dat helemaal niks zou zijn, viel het reuze mee. Zoals gezegd vertrokken we met begeleiding Henri de gids zoals we hem moesten noemen in de mooie en trandy bus. Al snel viel deze mutti al snel in een korte roes haha dat is toch zo lekker om zo te hobbelen. Na onderweg een stop te hebben gemaakt bij Handgemaakte schilderijen en dergelijke en Sanitaire stop, vervolgde onze route na De Cu Chi tunnels. Machtig om te zien. Henri vertelde het zooo leuk met een mimiek op zijn gezicht en vooral interaktie. Ik kan nu wel gaan schrijven over deze historie en geschiedenis betreft deze, maar denkelijk ben ik dan tot morgenvroeg bezig haha zelf hebben we ook 40 meter gekropen door deze tunnels, om een indruk te krijgen hoe dit was.
Natuurlijk alles Commercieel, elke dag bijna 10000 bezoekers.
Daarna zijn we na Cocunut eiland gevaren met een boot. Hier werd dan weer geshowd en geproefd betreft wat je zoal met Coconut kan doen, van melk tot snoep, van papier tot lotion. Tussendoor heerlijk gelunch met onder het genot van zang en dans. Tenslotte na Mekong Delta. Dit is een gebied in Zuidwest Vietnam bij grens van Cambodja, waar de rivier Mekong met een net van zijtakken in de zuid chinese zee uitmondt. En tot het zuiden van waar we nu verblijven ,stopt deze rivier. Wat wel is dat het gewoonweg smerig vies water is van al die boten die hier over heen varen. Ook hier op eiland gestopt en honing thee gedronken en waar je bord van wespen kon vasthouden. Dit hebben we niet vastgehouden maar wel heeft pap en ik zeg de gek wel een Anaconda vastgehouden voor de verandering haha. Vanuit dit eiland werden we terug gebracht onder begeleiding van 2 dames in klein bootje na de grote boot(je) die ons weer terug vaarden na het vaste land. Lekker weer in de VIP bus om terug te keren na tja het hotel.. die man en vrouw uit Australie zaten in vijf sterren hotel met zwembad, dus zij namen nog een duik in pool. En wij als bezweten muizen na hotel dragon, de naam zegt het al haha en ja bij de meiden zat een tjiktjak op kamer en dat vonden ze echt niet leuk pfff Vandaag een super,indrukwekkende dag gehad wat 11 uur duurde onder de stralende zon.
Morgen is onze laatste dag hier en dan wel nog even na Oorlogsmuseum, dit moet je ook gezien hebben zeggen ze en erna wat rondslenteren in deze o zo drukke stad. Tis goed geweest dan.
Dikke kuskus van ons

• 31 Juli 2018 - 19:56

Jet:

Geweldig en weer super foto’s

• 31 Juli 2018 - 20:09

Marian:

sjiek weer alles, die slang voelt raar aan he en een mooie foto van jullie in dat bootje .maar wel allemaal intersant in die tunnels enzo .dikke kus aan jullie alle van ons

• 01 Augustus 2018 - 07:14

Linda:

Jemig wat een drukke vakantie. Maar wat zien jullie veel zeg. Moet wel zeggen dat ik het ongeloofelijk moedig vindt dat jullie in die tunnels zijn gekropen, ik zou dat dus nooit doen. Bah ik zou alles bij elkaar schreeuwen als ik daarin moest gaan. Nee ik zou dan liever een slang om mijn nek hebben. Geniet nog van jullie laatste dagen in Vietnam en dan op naar rust, zon, zee en strand. Wel jammer dat we dan niet meer dagelijks kunnen genieten van alle avonturen want een betere reisgids kun je dus nergens lezen. Hahahahah. Groetjes Linda en Jo.

• 01 Augustus 2018 - 16:23

Marion:

Toch weer een reiservaring in de ‘pocket’. Mooi ook om dit met z’n viertjes te doen!!
    Nu lekker op naar de Malediven. Lekker ff niks. Maar ook dat zal voor jullie moeilijk zijn.
    Daar gaan jullie nog duiken en snorkelen. Ook een mooie bezigheid. Dikke kus vanuit een tropisch Nederland. Goede reis naar de Malediven. Xxxx