Dag 8 Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Roger Brands - WaarBenJij.nu Dag 8 Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Roger Brands - WaarBenJij.nu

Dag 8 Hoi An

Door: Carin

Blijf op de hoogte en volg Roger

29 Juli 2018 | Vietnam, Hoi An

Dag 8
Hoi An
Vandaag laatste dag in deze mooie streek.
Afgelopen vrijdag had Roger scooters gehuurd voor vandaag.
Vanmorgen kwamen ze deze mooie bolides brengen om 10.00uur, maar helaas Dees durfde het niet aan, omdat ze gisteravond ontzettende buikpijn had en na wat inbrufens genomen te hebben, en goed geslapen ging het wel weer, maar ze vond het onverantwoord om te rijden ivm slapte. Na haar goedkeuring gingen we dan met zijn drietjes en zo kon zij lekker vandaag haar ding doen en vooral rustig aan.
Deze bolides zijn 125 cc waar je in nederland een motorrijbewijs nodig voor hebt, maar hier dus niet. Gelukkig zijn ze gewoon automatic dus niet met schakel. En daar gingen we op de bonefooi langs de kust met de helmpies op onze koppies. Het betekende wel, voorzichtig zijn en heeeel goed uitkijken, aangezien de scooters hier hoofdzakelijk het vervoersmiddel is. Ze komen van links en rechts en alleen maar toeteren, vreselijk! Dus gewoon meegaan met de “flow”. Op een gegeven moment kwamen we uit bij de Marble Montains, een hele touristisch plaatsje en waar je dan tickets kon kopen voor deze te bekijken. Zo dit gedaan te hebben begon het klimwerk van paar meter trappen omhoog om in deze bergen( grotten) te kijken. Dit was toch wel bijzonder om dat ze hier het Marmer verkrijgen. En in deze grotten kon je ook prachtige altaars zien, heel apart en moet je gezien hebben. Maar zooo vochtig daarbinnen, je kreeg er bijna geen lucht pfff na een uurtje begonnen we de tocht weer verder. We zijn gestopt bij een mooi rustig strand waar we onze dorst gelest hebben.
Pap en ik binnen 2 minuten 2 glazen Limoen Juice na binnen gewerkt. Het jurkje wat ik aan had, was al stijf van de zweet en dan overdrijf ik niet hoor! En zo hebben we nog 50 km gescooterd langs die mooie kustlijn. Om half 4 terug in hotel en meteen na pool om onze bodys schoon te maken, sorry voor de andere gasten. Daisy kwam ook erbij liggen en zo hebben we nog 2 uurtjes gerelakz.
Toen zijn we toch weer op de scooters gestapt en nu moest Dees wel achterop bij Mandy en we wilden bij het restaurant gaan eten waar we eergisteren ook hadden gegeten waar de taxi ons na toe had gebracht. Helaas dit vonden we niet en na 2 uur rijden in donker en drukte kreeg Mutti op dr zenuwen. Ja verdwaald en bijna met geen wegwijzering moesten we het wel maar terugvinden! En uiteindelijk met verkrampte handen van spanning, kwamen we aan in Hoi An en zo blij.. meteen die scooters terug gebracht en zijn we maar gaan eten bij hotel aan de voorkant en voor € 18,00 voor ons viertjes, dus eind goed al goed haha Morgen vroeg om 05.45uur komt de taxi ons ophalen om na vliegveld te brengen, waar we hopen om 8.30uur onze vlucht te hebben om na Ho Chi Mingh stad te brengen, het voormalig Saigon.
Seey you
Dikke kuskus van ons vieren
Hoiiiii

• 29 Juli 2018 - 16:08

Sandra:

Wat stoer Carin en Mandy dat jullie op een motor gereden hebben. Gelukkig is Daisy weer opgeknapt.

Voor morgen een goede reis en nog heel veel plezier samen!

Roger en Sandra

• 29 Juli 2018 - 16:23

Marion:

Hoe avontuurlijk weer. Geweldig!!
    Hoop dat het met Daisy weer wat beter gaat. Goede vlucht en op naar het volgende!!!
    Dikke kus xxxxl allemaal

• 30 Juli 2018 - 09:11

Linda Uranka:

Boh, ik krijg ook zin om naar Vietnam te gaan, lijkt me echt super. Leuk die foto's. ik geniet met jullie mee. Ben benieuwd naar jullie volgende verslag en kan niet wachten om alle verhalen persoonlijk te horen. Goeie vlucht allemaal.

• 31 Juli 2018 - 08:10

Marian:

Weer mooi alles en foto's ook weer mooi wens jullie een veilige vlucht dikke kus lal