Dag 5 en 6 in Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Roger Brands - WaarBenJij.nu Dag 5 en 6 in Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Roger Brands - WaarBenJij.nu

Dag 5 en 6 in Hoi An

Door: Carin

Blijf op de hoogte en volg Roger

27 Juli 2018 | Vietnam, Hoi An

Dag 5 en 6
Danang Hoi An

Na enigzins uitgeslapen te hebben en lekker ontbijtje hebben we nog even toch nog van het zonnetje mogen proeven voordat we werden opgehaald om naar het vliegveld te gaan. Nog even gauw wat Vietnameze Dongs uit de muur gehaald en op naar het vliegveld van Hanoi.
Deze drukke stad achterlatend en benieuwd na het volgende werden we geconfronteerd met een vertraging van 2 uur! Na wat gegeten te hebben in fast food restaurant met de naam Burger King hebben we onze heil maar gezocht na zitplaatsen. We zijn toch effe wat kreupel gaan liggen daar op die klote stoelen aangezien we er al 3 uur waren voor de zekerheid en zeker in die chaos van een vliegveld pff en toen konden we om 2000 uur eindelijk boarden.
Na dik 1 uur vliegen zetten we onze voetjes in Danang, en gelukkig gauw onze koffers en heeeel gauw taxi genomen die ons na het mooie prachtige Resort bracht.
Hele grote enorme kamers die ons een big smile op onze gezichten gaf.
Vanmorgen ontwaakt en na restaurant waar we lekker van het ontbijt konden genieten.Vandaag wat relakz aan het mooie met poolbar zwembad, helaas geen zon maar wel weer ontzettend benauwd en wat regendruppels. Mandy en Roger en mutti vanmiddag toch na het strand met de shuttlebus. Dees bleef toch bij zwembad want ze had wat hoofdpijn. En kon ze zich wat verzorgen op haar eigen manier.
Shuttle busje deed daar 15 min over en zagen we dat het veeeel rustiger was als in Hanoi, natuurlijk met zijn 100der souvenirswinkels!. Strand was mooi en ook alles mee gezegd!
Na 2 uur gewandeld en drankje genuttigd te hebben zijn we weer opgehaald om na resort terug te keren. Mutti zit nu heerlijk om balkon met jahoor lekkere cappucino en sigaretje dit te schrijven. Morgen hebben we een 10 uur durende excursie, dit wordt vervolgd.
Na ons heerlijk verzorgd te hebben, gingen we op pad na het dorp, circa 5 tot 10 minuten lopen en kwamen we in het lampions dorp aan. Dit is het vakantiegevoel... zo leuk en druk met zijn duizende bezoekers, ondanks dit, zo gerieflijk en gezellig!
Heerlijke muziek en rivier waar je dan voor 35 cent een lampiontje met kaarsje op het water kan zetten, wat we natuurlijk gedaan hebben, heel apart en speciaal! We dachten dat hier bijna geen nederlanders waren, maar dus toch haha savonds ziet het toch altijd gezelliger uit met versiering en verlichting toch! Alle4 vonden het geweldig hier vanavond en niet te vergelijken met Hanoi. Het zweten en stinken blijft bohh bij jullie natuurlijk ook.. de vochtigheid wordt gemeten op 85 en tussen de 50 en 60 is normaal zoals ik eerder vermelde.
Even iets over Hoi An, midden Vietnam,dit is een stad met een rijk verleden en een grote culturele diversiteit, chinese taferelen hebben hier behoorlijk veel invloed! Ligt op de noordoever van de Thu Bonrivier en een belangrijk havenstad.
Dit alles komt natuurlijk uit het boek van vietnam die we bij ons hebben.
Tot bloggens..
Dikke kuskus van de brandsjes uit het leuke en gezellige Hoi An Hoiiiiiiiiiie

• 27 Juli 2018 - 20:36

Marian:

vertraging nooit leuk ,maar de rest is weer mooi ik wil ook ,en de fotos zijn ook mooi vooral die lampionnetjes dikke kus

• 28 Juli 2018 - 06:10

Marion:

Heerlijk klinkt het allemaal. En wat mooi met die lampionnetjes!!
    En nog culturele informatie ha, ha...
    Ben benieuwd naar jullie excursie morgen. Dikke kus allemaalXXXX

• 28 Juli 2018 - 09:19

Sandra:

Prachtige foto’s, we zijn benieuwd naar jullie verslag van morgen. Geniet er van!

Groetjes uit Heerlen.

Roger en Sandra

• 28 Juli 2018 - 10:20

Marlies:

Wat een geluk dat Carin graag schrijft.... jullie maken zoveel mee op deze reis dat wij vast en zeker de helft zouden missen als jullie dit allemaal pas bij thuiskomst zouden vertellen. Leuk om te zien hoe jullie genieten van al dit moois en veel plezier bij het vervolg van deze reis. Liefs van ons viertjes.

• 28 Juli 2018 - 12:02

Claudia:

Wat een veweldige verhalen. Zoveel mooie dierbare indrukken voor jullie.
    Mooi geschreven door mutti ha ha ha met een sigaretje erbij is dat zeker aan jou toevertrouwd. Genieten met een grote G voor jullie. Dikke kus.

• 28 Juli 2018 - 19:23

Jet:

Geweldig en prachtige foto’s! Lekker genieten