Hanoii tweede dag - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Roger Brands - WaarBenJij.nu Hanoii tweede dag - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Roger Brands - WaarBenJij.nu

Hanoii tweede dag

Door: Carin

Blijf op de hoogte en volg Roger

23 Juli 2018 | Vietnam, Hanoi

Dag 2
Hanoi
Na gelukkig toch goed geslapen te hebben ging het wekkertje om 6.45uur en na een overweldigend ontbijt, waar zelfs de franse frietjes te versnaperen zijn, begon onze tocht na de “fiets” huurwinkel en wat bleek, afstand 5 minuten mwahhhhh. Eenmaal aangekomen bleek die man die dat verzorgde een oerhollandse gast te zijn, die pas april dit jaar begonnen was. Hij is in de leer geweest bij Van Kessel in Thailand. We kregen een vietnameze gids mee met de naam??? sorry weet Mutti niet meer maar we moesten hem Tom noemen. Na wat enige uitleg met 8 andere hollanders ( backpackers en een gezin van 4) vertrokken we dan op de genummerde en oranje fietsen, en in de snikhete zon!
Backbackers vertelde dat het pas sinds gister(zondag) de zon scheen, de laatste weken heeft het alleen maar geregend en gestormd(typhoon) dus hebben we mss toch wat geluk, als je internet moet geloven dan zouden we pech hebben. Enfin met zijn alle op de fiets en het was zeer leuk, genoeg stopjes met heerlijke verkoelingen om te drinken en om onze buukskes te vullen, zelfs deze mutti thee gedronken was goed voor maag en huid.. haha Dees durft dit niet zo te proeven, bang om ziek te worden en ook zij met kokhals.. er waren genoeg stopjes maar toch weinig verteld. Denkelijk is er niet veel te spreken dan hahaha tuurlijk hebben we de highlands gezien oa de tempel, sloppenwijken, hoe de gewone vietnamees leeft met de wc pot voor de deur pff en hoe de gebakken hond op de tafel ligt om gegeten te worden gadverderrie en ook de stank hebben we mogen ruiken, Rob de Geus zou ook zeggen “hier wordt je niet vrolijk van” dus genoeg kunnen zien ondanks de drukte met scooters autoos, werd er zelf heel nerveus van en zelfs ogenblikken bang. Tom deed zijn best, maar hij kon slecht engels. Mutti vindt dat niet erg hoor hij was leuk, als tom lachte,lachte ik met hem mee haha. Onze kleren plakte helemaal aan onze lichamen vast, zweet spoot eruit, echt niet normaal, vochtigheid ten topp bohhhh. Na de fietstocht zochten we snel onze verkoeling op het dakterras.. en wat blijkt: het hotel waar we verblijven schijnt het enigste hotel te zijn met zwembad! Vreemd vindt ik het hoor, maar 6 mensen die we getroffen hadden bij fietsverhuur kwamen daar hun verkoeling pakken! We hebben paar uur lekker op terras vertoefd, althans Mutti, pap(roger) en mandy zijn na paar uurtjes gaan wandelen in stad en Dees na kamer om te dutten en ik zeg de gek heerlijk gelezen en gedut. Op na morgenvroeg om met de bus vierenhalf uur te gaan en om vervolgens met (cruise) boot na Halong Bay te gaan en woensdagmiddag terug in Hanoi.
Natuurlijk weer heel erg benieuwd.
We hebben toen straks tegen pap gezegd hoe fijn hij de planning heeft ingedeeld, toch enigzins Relakz, maarja we moeten nog zoveel..
So far so Good
Dikke kus De brandsjes

• 23 Juli 2018 - 12:01

Marian:

Bohhh geweldig ik zie Dees al helemaal voor me hihihi met dat eten enzo maar wel leuk om dat allemaal te lezen (mutti ) .Dikke kus allemaal

• 23 Juli 2018 - 20:24

Theo:

Klinkt allemaal heel avontuurlijk Mutti :) wat je schrijft. Geniet ervan!!
    Wij hebben ondertussen op de Koumen plaats gemaakt door alle beachparty spullen te laden in een paardentrailer, dus aan zweet op gen hei ook geen gebrek ;)

• 23 Juli 2018 - 20:51

Vlaudia:

Het is wel weer een avontuur voor jullie.
    Het internet gelooft hier ook heel veel zweet temperatuur.
    Op naar jullie nieuw avontuur. groetjes

• 24 Juli 2018 - 00:28

De Schoonzoon:

Wat een avontuur wat jullie mogen meemaken.(stiekem behoorlijk jaloers)
    Schitterend hoe je de blogs bij houd en wat een mooie foto’s, zo krijgen wij op ghen heij ook wat mee
    Over de plantjes hoef je je geen zorgen te maken mutti die worden goed verzorgd.

Viel sjpass morgen op de cruise en doe de groeten aan Tom (Cruise) hehe

Liefs,

Wes

• 24 Juli 2018 - 09:00

Marlies:

Hey Brandjes,
    Jullie hebben in een korte tijd al veel moois gezien... en er komt nog van alles aan. Leuk om dat op zo'n afstand te kunnen volgen. Hier wordt het nu ook snel snikkend heet en vochtig... gedeelde smacht moet je maar denken

• 24 Juli 2018 - 18:04

Jet:

Wauwww,geweldig om te lezen en prachtige foto’s

• 24 Juli 2018 - 19:52

Gonda:

Hallo Brandsjes, super dat jullie dit avontuur samen mee mogen maken. Genieten genieten en nog eens genieten. Liefs van ons

• 25 Juli 2018 - 06:41

Moniqueje:

bohhhhh wat een avontuur,en geniet er maar lekker van,en dees zie ik alweer helemaal voor me whahahaha. En prachtige foto's heel veel groetjes en kusjes van ons xxxxxxxx