Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Roger Brands - WaarBenJij.nu Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Roger Brands - WaarBenJij.nu

Cairns

Door: Carin

Blijf op de hoogte en volg Roger

08 Augustus 2017 | Australië, Cairns

6 augustus

Wederom een klote en vooral korte nacht ging de wekker om 0400 uur, om vervolgens de taxi te nemen na vliegveld( op bestelling).
Nog steeds met hele dikke ogen en wallen, hadden we exact het vliegtuig om 0725uur! Na een korte vlucht van 3 uur haha stapten we uit in Tropical Cairns Australia.
Mamsie had dit gehoopt dat het zo zou uit zien, maar zoals Mamsie altijd zegt, heb geen verwachtingen anders valt het tegen, maar nu is het tegendeel waar! Alles verliep vlot met baggage en toen gauw na Herz autoverhuur, om "onze" blauwe bolide op te halen en voor de geinteresseerde onder ons een Nissan Quasqai hihihi
Perry had ik nog een foto gemaakt van de aankomsttijden en hij zou ons ophalen, om voor ons te rijden, maar vliegveld geen Perry, naja het zou wel goed komen.. zonder navigatie en gewoon kaart reden we naar het Resort Palm golf course. Eenmaal aangekomen belde perry op in de Lobby, wat bleek op de vouchers stond idd dat we landen om 1135 uur en op ons eigen reisschema stond 1035uur wat ook zo was, snapte er niks van.
We konden toch nog niet op kamer, zijn we het Resort gaan bekijken en gemiddelde leeftijd is 60 plus hahiha allemaal Golfers volgens ons, terwijl er ook een groot kinderparadijs is. Denkelijk omdat hier wintertijd is ondanks is het nu 30gr met lichtelijk zonnetje, is het voor de oudjes hier goed vertoeven!
En daar kwam Perry... na een hartelijk ontvangst met stevige omarming en kippevel wast het gewoonweg top, fijne kerel en niks veranderd terwijl hij hier al 24 jaar woont, eigenlijk over heel Australie.
Jullie kunnen zich voorstellen dat mamsie en mandy trouwens Dees en Papsie ook met open mond hebben zitten luisteren na zijn verhalen! Na een dik uur heeft hij ons verlaten zodat wij konden acclimatiseren! Toen na onze kamers... wauwwwww een 6 kamerappartement met complete woonkamer en keuken, 2 badkamers en wasmachine en droger, yeahhhhhh mamsie kwam thuis... heb al 2 wasjes gedraaid
Toen wat opgefrist en na Palm cove gegaan voor wat boodschapjes en een uurtje langs het prachtige strand gelopen met zijn barretjes en restaurantjes en kleine winkeltjes, super.. en alles laagbouw met prachtige huizen
Nu zit ik op grote balkon met kopje koffie en... dit te typen haha
Om 1800 uur worden we verwacht bij Perry thuis voor eten en om zijn vrouw Angele te leren kennen!
Een nadeel is :: geen wifi alleen in lobby, dus voor meisjes is dit wel balen, we geven de leeftijd maar de schuld van Gasten mwahhhh
En zelf vindt Mamsie dat je zover moet reizen om dit prachtige land te zien... maar gouden regel is voor mij altijd.. waar je ook bent ter wereld, je moet het jezelf leuk maken, dit geldt ook voor Home Sweet Home
So far so good

Maandag 7 aug

Na een heerlijke maar vooral gezellige avond bij Perry en Angele( wonen 2 minuten van resort af) waar we verwend zijn geworden door heeeeel veeeeel drank en overheerlijk eten, was net of we mekaar vorige week nig gezien hadden,lagen we om 0100 uur in bed, waar we gelukkig een heerlijke nacht hebben gehad, zoals gepland hadden we vandaag een "relaxdagje"
Mamsie lekker ontbijt gemaakt en na ontbijt, gingen Papsie en de meiden natuurlijk meteen na Lobby voor het internet, moet zeggen tot nu toe qua internet heeft mamsie daar nog geen probleem mee! Rond 1200uur na Pool van Resort, en zoals gedacht lag er geen mens, de oudjes waren schijnbaar aan de Golfen of aan de dure wijn hahiho
Na plus/minus 3 uurtjes werd het wat bewolkt en zag aan Paps des huizes dat het weer begon te kriebelen, na wat gespoten te hebben onder onze oksels, hebben we de bolide gepakt en waarrempel.. 500 mt verderop zaten de Wallabies ( kangoroos) zomaar langs de weg, zo gek idee om die dieren zoooo dichtbij te zien, maar ja toen ze ons brandsjes zagen renden ze heel hard weg mwahhhhh rare gewaarwoording, effe tussendoor nog, terwijl ik dit zit te tikken, zitten er 10 chinezen in lobby, nou lijkt wel of die spleetogen overal zitten zeg bohh
Toen met de nissan na Cairns stad, leuk maar niet noemenswaardig, vindt mams persoonlijk!
Toen op ons gemakje terug en in auto spelletje gespeeld, maar met ogen achter, zijkant, voorkant..
In palm cove ongeveer 2 km verderop bij strand heerlijk onze buikjes gevuld bij een Grieks Restaurant!
Even terug te komen op ons bezoekje aan Perry en Angele, 2 hele lieve mensen en zo gastvrij en wat een levenservaring hebben die 2 niet te geloven zou ik bijna zeggen, echt chapeau, ze werken ook kei en keihard, geweldig om te zien!
Lekker rustig en voldaan dagje!
Op na morgen

Jet:

Super leuke foto's

• 08 Augustus 2017 - 21:15

Theo:

Wordt tijd om eens lekker te golfen met die Kangaroos lijkten.
    Je bent nooit te oud om te beginnen

• 08 Augustus 2017 - 21:16

Marion Brands:

Heel vreemd, ik heb veel meer geschreven
    Maar ik zie altijd maar de eerste regel!!
    Misschien door de telefoon!!

• 08 Augustus 2017 - 21:20

Theo En Marion Brands:

Bij mij ook 25 regels tekst weggevallen

• 08 Augustus 2017 - 21:25

Theo En Marion Brands:

Geen smiley of zo zetten kom ik nu achter. Alles wat je daarna ingetikt hebt gaat verloren.
    Nou ja weer wat geleerd op mijn oude dag.
    Over 3 dagen komen we een flink stuk jullie kant op.
    #aftellen met dit Kl...... weer.
    Carin jouw hahahas werken gelukkig trouwens wel ipv die emoticons.
    Groetjes Theo
    P.s. Doe de ook groeten aan Perry

• 08 Augustus 2017 - 21:25

Marion Brands:

Waarschijnlijk door de smile tekens ha, ha
    Wat geweldig allemaal weer. Nu maar even bijtanken!!
    Zo fijn dat jullie het bij Perry zo leuk hebben gehad.
    Dikke kus alle vier. Nu maar XXXX ipv smile met kus ha, ha

• 08 Augustus 2017 - 21:58

Linda:

Eindelijk heb ik jullie reisverslagen gevonden. Ik zocht telkens op de verkeerde naam Maar het is dus gelukt. Wat een leuke verhalen mamsie, ik geniet er echt van. Zo raar ook om te zien dat jullie aan de andere kant van de wereld zitten. Geniet van jullie wilde en minder wilde avonturen en ik kan niet wachten op het volgende verslag. Heel veel groetjes van Jo en mij. XXX PS de groetjes aan Perry.

• 08 Augustus 2017 - 22:19

Yolanda:

Leuke reisverslagen en nice pics...geniet ervan en wij genieten een beetje mee xxx

• 09 Augustus 2017 - 13:04

Lal:

Mooi weer allemaal groetjes en kusjes alle4

• 11 Augustus 2017 - 18:46

Maddy:

Eindelijk weer eens kunnnen bijleen , wat hebben jullie het super zeg , en kangaroes in het wild zien , werkelijk prachtig