Singapore deel 2 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Roger Brands - WaarBenJij.nu Singapore deel 2 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Roger Brands - WaarBenJij.nu

Singapore deel 2

Blijf op de hoogte en volg Roger

30 Juli 2017 | Singapore, Singapore

Zondag 30 juli

Hello All,

Na 2 goede vluchten met maatschappij Ethihad zijn we ondanks vermoeid heel goed aangekomen in de Prachtige Stad Singapore. Precies te zijn om half 12 plaatselijke tijd (6 uur later) met 2 taxies bij het Hotel Four Points by Sheritan! Gelukkig had mamsie zelf een maand geleden geld omgezet in Singapoorse Dollar, want Dees en Mamsie waren eerder bij het hotel dan Papsie B en Mandy, ik dacht meteen oh daar gaan we weer, het zal toch niet.. na kwartier kwam de taxi van Papsie B en mandy aan, gelukkig en sigaretje verder zijn we na de kamers gegaan, normale en schone kamers niks mis mee, papsie b en mamsie liggen op de 12e verdieping en de meisjes liggen op de 15e van het 22etage tellende gebouw! Na 15 min effe op bed te gelegen hebben, kwam weer de onrust van zowel mamsie en papsie b, meteen badpak aangedaan en mamsie met tasje na etage 5 voor een duik in de Pool te nemen, meisjes zouden zeggen, wat een Scare zwembad, klein bad met 6 ligbedjes en 3 Cabanaas, en ja hoor, scare is het, je mocht nergens een sigaretje op steken, wat een nadeeeeel pfff is het buitenlucht en nog nergens...enfin dan maar liggen op bedje en ogen effe dicht gedaan om de eerste warme zonnestralen op mijn huid te laten stralen, ern uurtje verder, dacht ik nog, volgens mij krijg ik een puist onderaan mijn buik, voelde pijnlijk aan en mamsie dacht nog, gelukkig heb ik van alles bij me, qua medicijnen dus dat komt goed! Papsie b heeft terwijl ik "ontspannen" op mijn bedje lag, zich georienteerd om het hotel heen, en hij zei nou genoeg eettenten en barretjes, mamsie ook weer happy hahaha we hadden met de meisjes afgesproken om 1800 uur klaar te staan om te gaan lopen voor ergens een hapje te gaan eten.
Na een 1,5 uur lekker gedobberd te hebben, papsie b ook inmiddels, terug na de kamer met de lift, pfff druk aan de oren, om lekker te douchen en te verzorgen, kwam mamsie tot de ontdekking dat die gevoeligheid kwam van een brandplek, ooo dwars door het badpak heen, Hoe dat nu kan ?bohhh en by the way met Buik van Papsie gaat het ook gelukkig goed, hij heeft jeuk eraan, dus dat is een goed teken toch! Na verkoelende gel op brandplek, aan de wandel na het centrum, op afstand van 5 min zitten we al bij genoeg eettenten en barretjes, en na plus/minis half uur lopen ,midden in het centrum van 100derden eettentjes en barretjes, zooooo gezellig en alles zo schoon, niet te geloven, kan je niet vergelijken met Bangkok en Manilla, echt geweldig! Centrum heet Oa Clark Quay met uitzicht op het Marine Bay Side hotel, is een 3 tal hoog gebouw met daarboven op een Boot gemaakt, superrr sjiek, je kan daar ook in en een drankje doen, wat we ook zeker een keer gebruik van gaan maken waar je dan ook de skyline van Singapore kan zien!
Die loop wat we trouwens doen vanuit ons hotel, noemen ze ook trouwens De Singapore River Walk, dwz dit kronkelt door het centrum van Singapore! Het Merlion bestaat uit het lichaam van een vis en en de kop van een leeuw, dit wezen is het symbool van Singapore en is op 2 plekken te bezichtigen, en op 1 plek zijn we toen straks heen gegaan, op de kop van het financial district, waar de Merlion water uitspuugt in de Marina Bay, zeer indrukwekkend! Toch een klein beetje schrijven over de Historie van deze prachtige stad met zijn 5,2 miljoen inwoners! Wat overigens niet zo voelt, het voelt tot nu toe klein en intens aan! Na heerlijk gegeten te hebben,overigens bij een Balinees Restaurant, zijn we moe maar zeer voldaan , maar wel allemaal met dikke voeten, dikke vingers( luchtvochtigheid extreem) lekker na bedje! Dus eerste indruk... So Far So Good
Dikke kus de Brandsjes

PS::jordy hermans, bedankt voor de bruikbare tips, en chapeau dat jij in deze stad, paar jaar geleden kon en mocht studeren, subliem!

Verstuurd vanaf mijn iPhone

• 30 Juli 2017 - 18:55

Sandra En Roger:

Hallo Brandsjes,

Gelukkig dat jullie goed zijn aangekomen en dat de stad jullie goed bevalt. Indien mogelijk probeer om naar het zwembad bovenop het Marina Bay Sands te gaan, ik weet niet of dat nu nog kan. Je kijkt vanuit dit zwembad over de hele stad! Geniet van deze mooie reis.

P.s. Carin je schrijft enig!,

Sandra en Roger.

• 30 Juli 2017 - 21:26

Marion Brands:

Geweldig al, zoveel tekst voor 1 dag. Klinkt al allemaal toppie

• 31 Juli 2017 - 00:23

Theo:

Leuk te lezen mamsie!!
    Hopelijk is het volgende verslag uitgebreider

• 31 Juli 2017 - 07:02

Coxjes:

Super om te lezen, geniet er lekker van

• 31 Juli 2017 - 08:44

Lal:

Hoi Mamsie geweldig allemaal zie jou gewoon voor me geen sigaretje op het ligbed maar super wat ik lees ben al benieuwd naar het volgende xx