Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Roger Brands - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Roger Brands - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: Carin

Blijf op de hoogte en volg Roger

05 Augustus 2017 | Australië, Sydney

2 en 3 augustus

Gisteravond na vliegveld met taxi gegaan om daar een paar uurtjes te vertoeven van dit prachtig schoon vliegveld, mamsie heeft haar ogen uitgekeken van al dit schoons!
Onze buiken begonnen te rammelen en na het gebruik van broodje subway en mcdonalds konden we weer genieten van dit moois, zelf een zwemparadijs op dit vliegveld, kon menigeen hotel een voorbeeld aan nemen, zelf de rokersruimte was een paradijs, boh mijne hemel, top vliegveld!
Om exact 2355uur hadden we de vlucht richting Sydney en we hadden gedacht dat dit 8 uur ging duren zoals in papieren stond, de captain van airbus van quantas riep om dat de vlucht 6 uur en 45min was, heerlijk gevoel, want mamsie heeft een hekel aan vliegen pff na een film hebben gekeken, vielen de oogjes dicht, wel een hazeslaap en rugpijn van de ene bats na de andere bats werden we ontwaakt en kregen we lekker "vers fruit" voorgeschoteld!
Taxi genomen om na het hotel te gaan ( hier is het weer 2 uur later dus 8 uur in totaal) eenmaal aangekomen in hotel, konden we de kamer niet op, pas om 1300 uur en ontbijt werd savonds op de hotelkamer neergezet in ijskast, raar maar waar... na een paar uur geslenterd te hebben in onze voornachtelijke outfits en een gek gevoel dat we in Sydney zijn, en wat gegeten in stad zijn we teruggelopen na Hotel Hyde Park in!
Eerste indruk van deze stad .. london/san fransisco, toch wel koud maar het zonnetje scheen lekker in deze wintertijd.
Hotel is netjes en is familiekamer met half open keukentje en jawel hoor, 6 boterhammetjes en boter en melk en jam liggen fijn in ijskast mwahhhhh oh ja de Peanutbutter also hiep hoi, dus iedereen happy met mamsie leverpastei!
Papsie b lag als eerste de slapen, en wij volgde heel snel, toch wel vermoeiend allemaal, de indrukken, weersverandering, en nu viel wel op hoe schoon en proper Singapore is, hier liggen toch ook zwervers op de grond, toch wel wat viezigheid en dergelijke...
Na paar uur te hebben geslapen hebben we ons weer opgepakt om met de metro( trouwens ook duur) na de andere kant van de stad gegaan, daar hebben we met verbazing na het Operahouse gekeken, machtig en heel apart! Maar daar te eten was toch te kostbaar, zijn we toch verder gaan lopen om onze hongergevoel te stillen. Toevallig kwamen we bij een restaurantje uit , wat mandy gezien had op Tripadvisor, en daar heeft Mamsie Crocodilevlees gegeten en papsie kangaroo, heeeel mals vlees, lekker en de meiden gingen weer voor Safe haha intussentijd was het heel erg begonnen met heeel hard te regenen en koud dat het was, niet normaal brrrr en aangezien we onze vesten niet te nat mogen worden(3dg nodig) hebben we besloten om taxi terug te pakken na hotel, heerlijk na bedje waar ik dit nu zit te tikken...
Morgen weer een nieuwe dag en een fietstour op de planning en uit ervaring weten we gewoon dat we dan op plaatsen gaan komen waar je dan niet zo gauw komt, en om de stad beter te leren kennen!!

Dus op na morgen...

Vrijdag 4 augustus,

Na een gekke nacht met 20x wakker worden pff mams praat nu voor ons allevier, begon de morgen vroeg, omdat de Fietstour gepland staat! Eenmaal aangekomen kwam de Zuid-Afrikaanse Gids Stevie zich aan ons voorstellen. We waren in totaal met 14 man, waaronder Hollanders ook met 2 dochters. Nadat we de fietsen toegewezen kregen en natuurlijk de helmpjes, kregen we de instructies, denken aan links rijden,en daar gingen we.. een fietstocht van 17,5km (fietsers onder ons is mss niet veel, maar voor onze batsjes wel haha) trouwens alle fietsen hadden een naam, fiets van Mamsie heette Dawn Fraser, toppie fiets! Nou een geweldige leuke fietstocht, alle chapeau gaat na Bonza bike rental!
Stevie een leuke jongeman( meegedaan aan Australian got talent met breakdance en finale gehaald, helaas geen winnaar) was zo leuk met vertellen dat mamsie zeer zeker geinteresseerd heeft geluisterd, zo goed als kwaad Mamsie kon. Natuurlijk kan "ik" alles gaan opschrijven, maar dat duurt te lang met tikken! Alle hoogtepunten gaan nu komen...
Sydney Cove
Dawes Point
Millers Point
Sydney Harbor Bridge
Anzac-oorlogsmonument
Hyde Park, tegenover ligt het hotel
Port Jackson
Royal Botanic Gardens, operahouse
Circular Quay
De tocht heeft ongeveer 4 uur geduurd, en het was geweldig, en door dit kwamen we tot de ontdekking dat we overal goed dichtbij liggen! Na de tocht hebben we onze buikjes gevuld en de tocht verder met de voet gevolgd.
Moe maar zeker voldaan en met zijn viertjes op de kamer onze rust gaan vinden.. meisjes zijn blij als ze over 2 dagen weer privacy hebben hahaha
So far so good..

5 augustus

Na een klote nacht waar we alle4 niet konden slapen, god knew why, zijn we uiteindelijk rond 0400 in slaap gevallen, uiteindelijk om 1000 wakker geworden, en karig ontbeten zijn we weer volle moed de straat opgegaan! De planning voor vandaag hebben we weer volbracht en weer ons brandsjes avontuur met "enig" obstakel goed afgesloten!
Tegen de middag zijn we naar St Mary's Kathedraal gegaan om daar een kaarsje op te steken, en mamsie gedachte even de vrije gang te laten gaan! Met de OPAL kaartjes(bus, ferry, tram) hebben de Ferry boot genomen om van de andere kant van de stad te gaan genieten, dat buitengebied heet Manly beach, eenmaal daar aangekomen waande we in het gebied, van Zon,Zee en Strand en boulevard van het uiterste, helemaal TOP, heerlijk genoten van de Milkshakes en Smoothies! We moesten eigenlijk weer de gewone weg op om naar Fairfox te gaan, om van de Zonsondergang te genieten, maar eer we daar waren, niet normaal, Papsie dacht de weg te vinden, middels door de bossen in de hoogte en rotsen en met trappen lopen pfff maar mamsie liet zich niet kennen, want je ziet hier zo sportieve mensen met alleen maar rennen, ook in de stad en zelfs langs de stranden( dusss Roger hermans en johan mak, wat let jullie... haha) en wij 3 kippen achter Papsie aan, en ja hoor na 2 km komen we in middle of nowhere aan, geen bus of taxi te zien, uiteindelijk kwamen we bij een Zhuis terecht uit de jaren toebak, en die waren zo vriendelijk om een taxi te bellen, dat we toch uiteindelijk bij eindpunt kwamen om van dat bijzondere zonsondergang te genieten, heerlijk met zijn alle op een handdoekje genoten!
Na een half uur( was al pikkedonker) kwamen we erachter dat er geeeen bus meer reed en ja en nu dan... vlakbij klein restaurantje die ook wel een taxi wilde bellen voor ons, fijn besteld en niet komen opdagen en daar stonden we dan!!! Geen rooie cent in de beurs alleen onze OPAL kaartje mwahhhh die mevrouw van restaurantje wilde ons wel brengen na nog een poging tot bellen van een Cab, maar helaas, zoals beloofd heeft zij ons na manly warf gebracht, kosteloos ook nog, wat een vriendelijk vrouwke en die zijn er toch nog op deze wereld!
Happy en met een hongergevoel hebben we onze buikjes gevuld met heerlijk itiliaans eten, maar wat is alles kostbaar hier in Australie, we wistte dit, maar toch...
Toen de Ferry gepakt en bus en op na onze laatste korte nacht hier in Sydney. Zo dankbaar dat we deze stad toch nog aangedaan hebben!
En wat hebben we geboft met het weertje, 20 gr met de warme zonnestralen!
So far so good en op na Cairns

• 05 Augustus 2017 - 19:58

Marion Brands:

Wat een indrukken allemaal!! En met heel veel plezier weer gelezen

• 06 Augustus 2017 - 09:03

Maddy :

Eindelijk eens alles kunnen lezen en bekijken , wat een prachtige fotos en verslagen , je schrijft het weer zo , dat ik het gevoel heb dat we "er bij zijn" haha , wat een domper dan als ik weer voor me uit kijk

• 06 Augustus 2017 - 09:03

Maddy :

• 06 Augustus 2017 - 09:51

Claudia:

Ik kreeg de blog niet geopend. Nu tijd gemaakt om alles te lezen. Bihhh weer super geschreven met heel hè hart en passie. Wat beleven jullie weer wat geweldig. Super. Geniet er lekker van. Veel liefs van ons

• 07 Augustus 2017 - 08:31

Lal:

Whauw wat een ervaring geweldig, ik zie je gewoon lopen hihihi.kusjes alle 4 doei